...

ساخت وبلاگ

مدل سازی فرایند اکستروژن در Abaqus

EXTRUSION OF A CYLINDRICAL METAL BAR WITH FRICTIONAL HEAT GENERATION


Products: Abaqus/Standard  Abaqus/Explicit  
This analysis illustrates how extrusion problems can be simulated with Abaqus. In this particular problem the radius of an aluminum cylindrical bar is reduced 33% by an extrusion process. The generation of heat due to plastic dissipation inside the bar and the frictional heat generation at the workpiece/die interface are considered

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 1208 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

آیرودینامیک موشک ها

از نظر لغوی آیرودینامیک از دو کلمه یا ریشه یونانی، آیرو به معنی هوا و دینامیک به معنی نیرو تشکیل یافته است. از آنجا که پرواز موشک یا هواپیما بر اساس اصول این علم استوار است، از این رو آنرا تئوری پرواز نیز می گویند.

حال که با تعریف آیرودینامیک و مفاهیم ریشه ای کلمه آیرودینامیک آشنا شدیم مواردی از قوانین مکانیک که مطالعه آنها، درک مفاهیم پرواز را آسان می کند، معرفی می نماییم.

قوانین نیوتن

نیوتن اولین کسی بود که قوانین حرکت ذره را بیان نمود. این قوانین که کماکان در مکانیک مورد استفاده می باشد به قرار زیر است:

قوانین حرکت

 

الف-قانون اول

طبق این قانون اگر بر اجسام ساکن نیرو وارد شود همواره ساکن باقی می ماند. همچنین اگر به اجسامی که با سرعت ثابت در یک خط مستقیم حرکت می کنند نیرویی وارد نشود سرعتت انها همواره ثابت می ماند. به نیرویی که باعث می شود جسم در حالت سکون، ساکن و در حالت حرکت با سرعت ثابتی حرکت نماید، نیروی ماند یا اینرسی گفته می شود.

ماند یا اینرسی خاصیت همه اجسام است. به عبارت دیگر، اجسام عادی طبق خاصیت ماند در برابر هر تغییری که در سرعت آنها حاصل می شود، مقاومت می نمایند. برای مثال دوچرخه ای که با سرعت 20 کیلومتر در ساعت حرکت می کند، دارای نیرویی است که سعی می کند سرعت آن در همان حد 20 کیلومتر در ساعت بدون کاهش یا افزایش ثابت بماند.

این نیرو که همان نیروی اینرسی اجسام متحرک است، کم کم با رکاب زدن دوچرخه سوار و نیز به علت وجود اصطکاک لاستیک ها با سطح زمین و برخورد بدن دوچرخه سوار و بدنه دوچرخه با مولکول های هوا نقش و اثر خود را از دست می دهد و کم کم متوقف می شود. از اینرو برای به حرکت درآوردن اجسام ساکن و هم برای افزایش یا کاهش سرعت اجسام متحرک نیروهایی لازم است که بتواند بر نیروهای ماند یا اینرسی غلبه کند.

به نیرویی که باعث می شود جسم در حالت سکون، ساکن و در حالت حرکت با سرعت ثابتی حرکت نماید، نیروی ماند یا اینرسی گفته می شود

ب-قانون دوم

هرگاه بر جسمی که با سرعت ثابت حرکت می کند نیرویی وارد نشود تغییر حرکت آن متناسب با مقدار آن نیرو و جهت آن در امتداد آن نیرو خواهد بود. به عبارت دیگر کاهش یا افزایش سرعت اجسام  متناسب با مقدار نیروییست که از سمت معینی بر آنها وارد می شود و سمت ادامه حرکت نیز به سمت آن نیرو بستگی دارد. به علاوه هرچه اجسام سنگین تر باشند، برای تغییر حرکت به نیروی بیشتری نیاز خواهند داشت. بدین معنی که سرعت اجسام سبک تر، راحت تر و سرعت اجسام سنگین تر دیرتر و دشوارتر تغییر می کند. در نتیجه می توان گفت که مقدار تغییر حرکت اجسام با جرم انها نسبت عکس دارند.

ج-قانون سوم

این قانون که بسیار معروف است می گوید برای هر عملی عکس العملی است مساوی با آن و در جهت مخالف آن.

این همان عملی است که در موتورهای عکس العملی جت و توربوجت ملاحظه شد. برای درک بهتر موضوع کافیست بادکنکی را پر از باد نموده و دهانه آن را کمی شل نماییم، در صورت رها شدن بادکنک ملاحظه می شود که هم زمان با خالی شدن باد، بادکنک حرکت نموده و جهت حرکت آن بر خلاف خروج باد است.

آیرودینامیک موشک ها

خروج گازهای داخل بادکنک عملیست که عکس العمل آن همان حرکت بادکنک به جلو است. چون دهانه بادکنک خیلی نرم است، لذا مسیر هوایی که از آن بیرون می آید متغیر است، در نتیجه حرکت بادکنک نیز به تبعیت از مسیر باد تغییر می نماید.

قانون جاذبه

بر طبق این قانون، هر جسم سنگین اجسام سبک اطرافش را به طرف خود جلب نموده و به وسیله اجسام سنگین تر از خود جذب می شود. نیروی کشش این نوع اجسام نیروی جاذبه نامیده می شود که مقدار آن با فرمولی قابل محاسبه است.

نیروهای وارده به موشک از نظر آیرودینامیک

از نظر آیرودینامیک موشک در حال پرواز تحت تاثیر 4 نیرو به شرح زیر قرار می گیرد:

1. نیروی جاذبه

2.  نیروی بلندشدن

3. نیروی موتور

4. نیروی پسا

 

نیروی جاذبه

نیروی جاذبه عبارتست از نیرویی که موشک یا سایر وسایل روی زمین را به طرف خود می کشد.

 

نیروی بلند شدن

نیروی بلند شدن نیروی کشش به طرف بالا می باشد و جهت آن بر خلاف نیروی جاذبه زمین است لذا وقتی نیروی بلند شدن بیشتر از جاذبه زمین باشد موشک صعود می نماید و اگر کمتر باشد موشک ارتفاع خود را نسبت به زمین کم می کند.

بالها نیروی بلند شدن را همزمان با حرکت در میان هوا فراهم می نمایند. با توجه به اینکه سطوح بالها منحنی شکل و دارای خمیدگی است و با حرکت بال در میان هوا یا عبور جریان هوا از طرف بالها بادی که از قسمت بالا و فوقانی آن عبور می نماید(به علت شکل خاص بال) سرعتش بیشتر است که از قسمت تحتانی بال عبور می کند. هر اندازه سرعت هوا یا عبور آن از سمت بالای بال افزایش پیدا کند، فشار در قسمت بالایی کم شده و مقدار آن نسبت به فشار قسمت پایین کمتر است.

به عبارت دیگر، فشار در قسمت پایین بال به طور نسبی بسیار بالاتر از بالای آن است. لدا اختلاف فشار بین قسمت بالایی و پایینی بال نهایتا باعث می شود که بال به سمت بالا کشیده شود. این نیرو(کشش بال به طرف فشار کم) همان نیروی بلند شدن می باشد.

آیرودینامیک موشک ها (2)

نیروی موتور یا تراست

تراست نیرویست که به وسیله موتور ایجاد می شود و باعث حرکت موشک در هوا می شود و بالها باعث شکل گرفتن این حرکت شده و در واقع وقتی که نیروی تراست زیاد می شود سرعت حرکت هوا در جلوی موشک افزایش پیدا می کند. وقتی سرعت حرکت هوا نسبت به بال بالا می رود موشک صعود نموده و افزایش سرعت پیدا می کند.

علاوه بر قدرت موتور طراحی مجاری خروج گازهای گداخته شده حاصل از سوزش مواد، در داخل موتور نقش عمده ای در کاهش و یا افزایش سرعت موشک دارد.

علاوه بر قدرت موتور طراحی مجاری خروج گازهای گداخته شده حاصل از سوزش مواد، در داخل موتور نقش عمده ای در کاهش و یا افزایش سرعت موشک دارد.

الف:مجرای همگرا

دهانه ورودی این مجرا گشادتر و بازتر از دهانه خروجی است و هوا با سرعت و فشار معین از آن عبور می نماید و به مرور سرعت آن زیاد و فشارش کم می شود.

از این مجرا زمانی استفاده می شود که هدف ازدیاد سرعت باشد.

ب:مجرای واگرا:

 برعکس مجرای همگرا دهانه ورودی در این مجرا کوچکتر و تنگتر از دهانه خروجی است لذا وقتی هوا با سرعت و فشار معین از آن عبور داده می شود به مرور سرعت آن کم و فشار آن بیشتر می شود. از این مجرا زمانی استفاده می شود که هدف کاستن سرعت باشد.

نیروی پسا

مولکول های هوا با قسمتهای مختلف هواپیما یا موشک برخورد کرده و از مجموعه این برخوردها، که یک جریان دائمی است نیرویی به وجود می آید که در حقیقت با نیروی رانش مقاومت یا مقابله مینماید. این نیرو به نیروی پسا معروف است.

با توجه به اینکه موجب اصلی این نیرو مقاومت هوا در برابر هواپیما یا موشک یا جسم متحرک در هواست لذا آن را نیروی مقاوم هم می گویند.

هرچه سرعت موشک یا هواپیما بیشتر باشد نیروی پسای ایجاد شده و یا مقاومت نیز بیشتر می شود.

اگر نیروی رانش را به T و پسا را به D نمایش دهیم، می توانیم بگوییم که در موقع افزایش سرعت مستقیم و افقی T > Dو در موقع پرواز مستقیم و افقی با سرعت ثابت  T = Dو به هنگام کاهش سرعت T < Dمی باشد. نیروی پسا دارای اشکال مختلفی است که عبارتند از:پسای اصطکاکی، پسای انگلی، پسای فرضی، پسای جانبی و پسای موجی.

آنچه در طراحی آیرودینامیک مورد نظر است کاهش نیروی پسا به حداقل آن است.

از تعریف فوق نتیجه می گیریم برای ازدیاد برد موشک و راکت ضروریست به هر ترتیب که امکان دارد از مقاومت هوا که باعث نقصان سرعت است کاسته شود این مقاومت یا نیروی پسا به عوامل زیر بستگی دارد:

1. چگالی یا وزن مخصوص هوا

2. سطح مقطع جسم پرنده

3. وزن گلوله

4. سرعت هواپیما یا موشک

5. درمورد موشک ها و راکت ها به عامل دیگری که ضریب آیرودینامیکی نامیده می شود بستگی دارد.

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 367 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20


خرج (Grain)

 

سوخت و اکسید کننده با هم مخلوط شده و به طور مخصوصی در بدن جا می گیرد که خرج پرتاب نامیده می شود. خرج(جامد) ممکن است به صورت کاملا پر در داخل بدنه یا سیلندر قرار گیرد که به نوع سر سوز یا سیگاری معروف است و یا به صورت محفظه خالی میان تهی در سر تاسر طول خرج و بدنه است که به آن خرج توخالی گفته می شود.

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 387 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

یک شرکت انگلیسی اولین هواپیمای مافوق صوت را تا سال 2021 وارد خطوط هوایی خواهد کرد که می تواند فاصه لندن تا سیدنی در مدت 3 ساعت نیم بپیماید.

شرکت انگلیسی "هایپرمچ" در توافق با وزارت بارزگانی و صنعت انگلیس ظرف 10 سال آینده هواپیمای مافوق صوتی را وارد خطوط هوایی خواهد کرد که می تواند با سرعت حداکثر 2 هزار و 664 مایل بر ساعت (حدود 4 هزار و 288 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند.

 

این هواپیما که Hypermach SonicStar نام دارد می تواند تا ارتفاع 62 هزار پایی (حدود 18 هزار و 900 متری) اوج بگیرد.

طرحهای مفهومی این هواپیمای آینده در نمایشگاه بین المللی هوا فضای پاریس به معرض دید عموم گذاشته شده است.

 

رئیس شرکت "هایپرمچ" در این خصوص توضیح داد: "ما به یک موتور فناورانه متحولانه دست یافته ایم که به ما اجازه می دهد یک هواپیمای مافوق سرعت را طراحی کنیم و یک سفر هوایی پر سرعت را به مسافران ارائه کنیم. هواپیمای ما تا ژوئن 2021 به عنوان اولین هواپیمای مافوق صوت هیبریدی به پرواز درخواهد آمد."

 

این هواپیما با دو موتور هیبریدی که در آنها میزان اثربخشی سوخت 30 درصد بیشتر از موتورهای "رولز رویس" هواپیماهای کنکورد است پرواز می کند.

 

این شرکت انگلیسی مدعی است که هواپیمای "سونیک استار" خواهد توانست فاصله لندن تا نیویورک را تنها در مدت 2 ساعت بپیماید.

 

همچنین زمان سفر از نیویورک تا سیدنی که با هواپیماهای فعلی 20 ساعت به طول می انجامد با این هواپیما به 5 ساعت خواهد رسید. در حالی که مدت زمان سفر از لندن تا سیدنی تنها سه ساعت و نیم خواهد بود.

 

براساس گزارش دیلی میل، این هواپیما از فناوری سوخت پلاسمای S-MAGJET بهره خواهد گرفت. این فناوری 40 تا 50 درصد توانایی موتور را در تبدیل سوخت به نیرو محرکه افزایش و بین 30 تا 35 درصد مصرف سوخت را کاهش خواهد داد.

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 382 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

نکاتی درباره نمودار «ضريب برآ - زاويه حمله»

زاويه حمله واماندگي : زاويه حمله ايست كه در آن واماندگي رخ مي دهد و در نمودار متناظر است با زاويه حمله اي كه در آن ضريب برا ماكزيمم مي شود. طبيعي است كه هر چه قدر اين زاويه بزرگتر باشد براي ما مطلوب تر است زيرا هواپيما مي تواند در زاويه حمله بيشتري پرواز كند و قابليت مانورپذيري بيشتري پيدا مي كند.

زاويه حمله برآ صفر : زاويه ايست كه نيروي برآي ايروفويل در آن زاويه صفر مي باشد. اين زاويه معمولا كوچكتر مساوي صفر است. به عبارت ديگر اين زاويه، در ايرفويلهاي متقارن صفر و در ايرفويلهاي نامتقارن (انحنا دار) منفي مي باشد.

شيب برآ: در واقع شيب منحني ضريب برآ در قسمت خطي مي باشد كه معمولا با a نمايش مي دهند.

شايد سوال شود كه آیا اين منحني مهم و پركاربرد برای یک ایرفویل معین همیشه منحصر به فرد است؟ پاسخ منفيست!! عدد رينولدز (Re)  پارامتريست كه باعث تغيير شكل اين نمودار مي گردد. با تغيير عدد رينولدز تنها ضريب برآي ماكزيمم و به تبع آن زاويه حمله واماندگي تغيير مي كند و بقيه پارامترها از جمله شيب برآ و زاويه حمله برا صفر ثابت مي ماند.

تغييرات هندسي ايرفويل

تغيير ضخامت ايرفويل: افزايش ضخامت ايرفويل ضريب برآی ماکزیمم را ابتدا افزايش مي دهد و سپس كاهش....

مثلا در شكل زير مي توانيد تفاوت دو منحني ضريب برا براي دو ايرفويل نازك(صفحه تخت) و ضخيم (NACA 4412) را مشاهده كنيد:

تغيير انحنا (camber) ايرفويل:‌ با افزايش انحناي ايرفويل، ضريب برآ به صورت زير افزايش مي يابد:

همانطور كه مي بينيد افزايش انحناي ايرفويل اين تاثير مثبت را دارد كه ضريب برآ افزايش پيدا كند و زاويه حمله برآصفر منفي تر مي گردد... اما اين عيب نيز وجود دارد كه انحناي ايروفويل باعث جدايش سريعتر جريان مي گردد يعني زاويه واماندگي كوچكتر شده و سريعتر اتفاق مي افتد.

تغييرات بالا را ميتوانيد به وضوح در آدرس  زير كه توسط ناسا طراحي شده است  به صورت آنلاين امتحان كنيد و لذت ببريد! البته لازمه استفاده از اين نرم افزار نصب برنامه جاوا بر روي سيستمتان هست:

http://www.grc.nasa.gov/WWW/k-12/airplane/foil3.html

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 759 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

مركز فشار ايرفويل: نقطه اي در ايرفويل مي باشد كه برآيند تمامي بارهاي گسترده آيروديناميكي در آن نقطه وارد مي گردد.

مركز فشار معمولا در محاسبات به كار نمي رود زيرا با تغيير زاويه حمله مكان آن در ايرفويل تغيير مي كند و باعث پيچيده شدن محاسبات مي شود. به همين دليل از مركز آيروديناميكي استفاده مي كنند كه در ادامه خواهد آمد. هر چقدر زاويه حمله افزايش پيدا مي كند، مركز فشار به سمت لبه حمله ايرفويل حركت مي كند.  شكل زير گوياي اين امر هست:

مركز آيروديناميكي ايرفويل: نقطه ايست كه گشتاور حاصل از نيروهاي آيروديناميكي مستقل از تغييرات زاويه حمله ايرفويل مي باشد. اين نقطه از اين جهت اهميت زيادي دارد. در واقع ما برآيند نيروهاي گسترده آيروديناميكي را به اين نقطه منتقل كرده و متناسب با‌ اين جابه جايي نيرو ٬گشتاوري را با نام  Mدر نظر مي گيريم (منظور از گشتاوري كه در ابتداي تعريف آمده است همين گشتاور M است). كه در شكل زير مشخص است:

مركز آيروديناميكي حدودا در فاصله  C/4 (يك چهارم طول وتر ايرفويل) از لبه حمله ايرفويل قرار دارد.

ايرفويل متقارن: ايرفويل متقارن ايرفويلي است كه انحنايي(‍‍camber) ندارد و به عبارت ديگر فاصله هر دونقطه بالايي و پاييني آن از وتر يكي مي باشد. براي مثال ايرفويل زیر متقارن است:

 

در آيروديناميك نظريه اي وجود دارد به نام نظريه كلاسيك مقطع بال نازك كه حاصل آن براي ايرفويل متقارن اين است:

1)       رابطه ضريب برآ با زاويه حمله به صورت زير است:

2)       مركز فشار و مركز آيروديناميكي، هردو در نقطه ربع وتر (C/4) قرار دارند.

 خب نتايج بالا به چه درد مي خورد؟!! بياييد آزمايش زير را انجام دهيم :

صفحه تخت نمونه اي از يك ايرفويل متقارن است. بنابراين مركز فشار آن يعني نقطه ای كه برآيند نيروهاي آيروديناميكي به آن وارد مي شود در يك چهارم وتر آن است.

اگر اين صفحه را به جلو پرتاب كنيم، دور خود به گردش در مي آيد. مطابق شكل زير:

دليل اين امر واضح است. مركز ثقل صفحه در وسط آن قرار دارد حال آنكه محل اعمال نيروهاي آيروديناميكي در يك چهارم وتر است. اين امر گشتاوري را مطابق شكل ايجاد مي كند:

 

حال اگر يك وزنه روي صفحه قرار دهيد به طوري كه محل مركز ثقل با مركز فشار منطبق گردد (يعني مركز ثقل در يك چهارم وتر قرار گيرد)، آنگاه با پرتاب آن به سمت جلو شاهد پرواز پايدار صفحه خواهيد بود.

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 527 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

در اين قسمت با انواع ديگري از ايرفويلها آشنا مي شويم:

ايرفويل انحنادار: اين ايرفويل ها داراي انحنا هستند. يعني به غير خط وتر، خط ديگري به نام خط انحنا (camber line) وجود داره كه فاصله سطح بالايي و سطح پاييني ايرفويل از اين خط يكي هست. در ايرفويل متقارن اين خط منطبق بر خط وتر مي شد:

همانطور كه در قسمت سوم مباحث آموزشي درباره ايرفويل بحث شد، انحنا از جهتي مفيد است و از جهت ديگر مضر.... از اين جهت مفيد است كه با افزايش انحناي ايرفويل، مقدار نيروي برآ افزايش مي يابد و اين امر براي ما مطلوب است... در عين حال افزايش انحنا مقدار نيروي پسا را نيز افزايش مي دهد و هم چنين باعث مي گردد كه ايرفويل در زاويه حمله كوچكتري دچار واماندگي شود كه اين شرايط براي ما مطلوب نيست...

به همين علت هست كه در هواپيما ها از ايرفويل با انحناي متغيير استفاده مي شود. شايد سوال شود كه چطور مي شود انحناي ايروفيل را تغيير داد؟... به سادگي ... اين كار توسط ابزاري به نام فلپ (flap) انجام مي گيرد. در واقع فلپ بالكي است كه در انتهاي ايرفويل قرار مي دهند و با تغيير زاويه آن، انحناي ايروفيل تغيير مي كند. فلپها انواع مختلفي  دارند كه در شكل زير مشاهده مي كنيد:

 

فلپ ها معمولا نزديك ريشه بال هواپيما (در مجاورت بدنه) قرار مي گيرند كه شكل زير گوياي اين امر است:

 

البته برخي از هواپيماها بيش از يك فلپ دارند:

 

اينجاست كه متوجه مي شويم كه چرا هواپيماها در هنگام بلند شدن از زمين (take off) و فرود (landing)  از فلپ استفاده مي كنند. در اين وضعيت ها به خاطر پايين بودن سرعت هواپيما، نيروي برآ براي پرواز كافي نيست، بنابراين با استفاده از فلپها انحناي ايرفويل بالها افزايش و در نتيجه نيروي برآ افزايش مي يابد. و همچنين در بقيه شرايط پروازي كه سرعت هواپيما زياد است، از فلپها استفاده نمي شود، چون استفاده از فلپ مساويست با افزايش انحناي ايرفويل و در نتيجه افزايش نيروي پسا.... در شكل زير بوئينگ 747 را مشاهده مي كنيد كه در حالت فرود كاملا فلپها را باز كرده است:

 

ايرفويل فوق بحراني  (supercritical): وقتي هواپيماها نزديك سرعت صوت مي شوند، در بعضي از قسمت هاي آنها امواج ضربه اي ايجاد مي گردد. در اينجا قصد نداريم كه اين امواج را شرح دهيم اما همين قدر بدانيد كه با تشكيل اين امواج، نيروي پسا به شدت افزايش پيدا مي كند. براي جلوگيري از اين امر در سال 1960 ميلادي ايرفويلهايي موسوم به فوق بحراني (supercritical) طراحي شد. خاصيت آنها اين بود كه موج ضربه اي ضعيف تري نسبت به ايرفويلهاي معمولي ايجاد مي كردند و هواپيماهايي كه اين ايرفويلها در آنها به كار رفته شده بود مي توانستند تا سرعتهاي بيشتري شتاب بگيرند.

 در شكل زير هواپيماي f-8 را مشاهده مي كنيد كه مجهز به ايرفويل فوق بحراني است:

 

سطح بالايي اين ايرفويلها نسبتا مسطح است. اما سطح زيرين، نزيك لبه فرار انحنايي وجود دارد كه بارزترين مشخصه ايرفويلهاي فوق بحرانيست.

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 406 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

جت آب:

 
یکی از انواع موتورهای جت است كه بابیرون فرستادن جریان آب از پشت قایق باعث حركت قایق می شود.
مزایا: تواناییكاركرد در آبهای كم عمق ،قدرت بالا و میزان خسارت زیست محیطی كم .
محدودیتها:بازده كمتر نسبت به موتورهای پروانه ای و آسیب پذیری نسبت به ورود اشیاء خارجی .
سیستم موتور جت

 
ترمو جت:
ترمو جت نوعی موتور جت هوازیابتدایی است كه به جای توربین و كمپرسور(در موتورهای توربین گازی) دارای یك موتورپیستونی به عنوان سوپر شارژر(فشارنده ی هوا) در ورودی هوای خود است. هوا پس ازاینكه توسط موتور پیستونی فشرده شد، وارد محفظه احتراق شده و با سوخت مخلوط و سپسمشتعل می شود و بدون عبور از توربین از نازل آن خارج می شود .
مزایا : سرعت گازخروجی از موتورهای ملخی وموتورهای توربین گازی بیشتر است ودر سرعتهای بالا پیشرانبیشتری تولید می كند .
معایب :وزن بالا ، بازدهی وقدرت كم ، این موتور جزونسلهای اولیه موتورهای جت است واز فناوری پایینی برخوردار است و دیگر ساخته نمی شود .
موتور جت
هواپیمای CC_2 اولین هواپیمای جت ایتالیایی كه با موتورترموجت كار می كرد.

 
پالس جت:
این نوع موتور جت همان طور كه ازاسمش پیداست به جای فشرده سازی و سوزاندن پیوسته هوا و سوخـــــــــــت به طـورمتناوب این كار را انجام میدهد. در برخی از انواع آن برای این كار از سوپاپ استفادهمیشود.
مزایا: طراحی بسیار ساده به طوریكه معمولا از آنها در هواپیماها مدلاستفاده می شود.
معایب: پر سر و صدا، كم بازده (به علت نسبت تراكم پایین) و درمقیاسهای بزرگ كارایی مناسبی ندارد و در نوع سوپاپ دار ، سوپاپها زود خراب می شوند

جت
جت
موتورهای پاتس جت در هنگام كار كردن به شدت داغ میشوند

 توربو جت:
توربو جت یك واژه كلی برای توصیف موتورهایتوربین گازی است، كه به طور كلی از سه قسمت كمپرسور (فشارنده هوای ورودی)،محفظهاحتراق وتوربین(برای چرخاندن كمپرسورویا شفت)تشكیل می شوند.در كل منظور از توربوجتنوعی از موتور جت بدون شفت اضافی (مقصود شفتی است كه برای انتقال نیرو به جایی غیراز كمپرسور مورد استفاده قرار بگیرد) وضریب كنار گذر صفر است.

مزایا : نسبتبه توربوفن وتوربوپراپ و ... طراحی ساده تری دارد همچنین در سرعتهای مافوق صوتبازده بالایی دارد (تقریباً از ماخ دو به بالا).
معایب : طراحی پایه وكلی ایننوع موتور در سرعتهای زیر صوت بسیار ناكارآمد ، كم بازده ، پر مصرف و نسبتاً پر صدامی باشد

جت
موتور توربو جت با كمپرسور محوری

موتور جت
موتور توربو جت با كمپرسور گریز از مر كز

 توربو فن:
ساختار موتور توربوفن مانند موتور توربوجت است با این تفاوت كه مرحله(یا مراحل) اول كمپرسور آن بسیار بزرگتر است.این مساله باعث می شود كه هوایورودی به موتور به شدت افزایش پیدا كند.اما درصد زیادی از هوای ورودی به موتور بدون وارد شدن به محفظه احتراق و مخلوط شدن با سوخت و احتراق از انتهای موتور خارج میشود.
به نسبت هوایی كه بدون عبور از محفظه احتراق از موتور خارج می شود به كل هوای ورودی ضریب كنار گذر (bypass)می گویند. با این كار سرعت گازهای داغ خروجی از نازل كاهش و دبی جرمی(میزان جرم عبوری از موتور در واحد زمان) موتور افزایش می یابد.
مزایا: بازده و برد بیشتر نسبت به توربوجت در سرعتهای زیر صوت و دمای پایین گازهای خروجی (به علت مخلوط شدن گازهای ناشی از احتراق با هوای سرد كنارگذر)
معایب: این موتورها بسیار پیچیده تر از توربوجت هستند.(دارای مجراهای بیشتر و معمولاً دارای شفت های چندگانه). قطر بدنه ی موتورهای توربوفن بسیار زیاد است و در مجموع موتورهای بزرگ و سنگینی هستند و نیاز به پره های بزرگ و سنگین دارند، بیشتر در معرض ورود اشیای خارجی قرار دارد و در مقابل یخ زدگی آسیب پذیر میباشد. دارای سرعت محدود است(زیر صوت) چون در برابر عبور از امواج ضربه ای ناشی از رسیدن به سرعت صوت، بسیر آسیب پذیر است و نمی تواند از سرعت صوت عبور كند.

موتور جت
موتور توربو فن باضریب كتنار گذر بالا


موتور توربو فن با ضریب كنار گذر پایین
 پراپ فن:
شبیهموتور توربو فن است با این تفاوت که فن آن در بیرون مجرای موتور قرار دارد.
مزایا: بازده سوخت بیشتر (اصولاً هدف از طراحی این موتورهای پیچیده وگرانقیمت افزایش بازده وکاهش مصرف سوخت بود) ونسبت به موتور توربوفن کمصداتروهمچنین توانایی کارکرد در محدوده سرعت بزرگتر از توربو فن، این موتور به علت کم مصرف بودن در دهه 1980محبوب شد(به علت قیمت بالای نفت)
معایب: برخی از نمونههای آن بر خلاف انتظار از توربو فن پر صداتر بودندواز انواع دیگر موتور جت پیچیده ترو گرانتر بودند، همین مساله باعث شد تا تولید وتوسعه آنها متوقف شود

سیستم موتور جت

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 580 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

باشگاه خبرنگاران: یکی از بیماری هایی که از جمله مشکلات قلبی نیز محسوبمی شود فشار خون بالاست. این بیماری عواقب بسیار بدی برای بدن دارد و گاهیممکن است باعث مرگ نیز بشود.

تا به حال قرص ها و آمپول های متفاوتیبرای کنترل فشار خون و یا کاهش آن ساخته شده است که البته هر کدام عواقبمخصوص خودشان را دارند. این درحالی است که تنها با چند راه بسیار آسان میتوانید فشار خون بالا را از بین ببرید.

**اولین و البته راحت ترینراه قدم زدن است. یکی از مهمترین نکاتی که در این مورد باید رعایت کنیداین است که فدم زدن برای کاهش فشار خون باید قدرتی باشد و میزان آن بایدتقریبا یک ساعت در روز باشد.

** کشیدن نفس عمیق می تواند کمک بهسزایی به کاهش فشار خون شما کند. صبح بعد از بیدار شدن از خواب و شب هاقبل از رفتن به رخت خواب به 5 دقیقه نفس عمیق بکشید تا اکسیژن کافی واردرگ های شما شده و فشار خون شما تنظیم شود.

** سیب زمینی یکی ازبهترین راه های درمان فشار خون است. افرادی که فشار خون بالایی دارند بایدروزانه به مقدار 2 هزار تا 4 هزار میلی گرم پتاسیم مصرف کنند. بهترین منبعبرای بدست آوردن این پتاسیم سیب زمینی و یا گوجه فرنگی است.

** نمکبزرگترین دشمن تمام بیماران فشار خون است. یکی از بزرگترین عاملان به وجودآمدن این بیماری نمک است پس باید در مصرف آن دقت لازم را داشته باشید وهمچنین سعی کنید کمتر از آن استفاده کنید.

** شکلات های تلخ منابعخوبی از ویتامین ها و همچنین مکمل های بدن هستند. محققان به این نتیجهرسیده اند که افرادی که بیشتر از شکلات تلخ استفاده می کنند رگ های خونیبسیار منعطف تری دارند و همچنین جریان خون در بدن آن ها روان تر است.

**یکی از روش های بسیار آسان و البته کاربردی برای کاهش فشار خون نوشیدن چایدر طول روز است. دانشمندان پی برده اند افرادی که روزانه از سه لیوان چایاستفاده می کنند کمتر دچار بیماری فشار خون می شوند و رگ های بازتری دارند.

**کار و مشغله های روزانه خودتان را کمتر کنید تا دچار استرس نشوید. یکی ازدلایل به وجود آمدن فشار خون استرس است و البته کمتر کردن کار می تواند ازاین استرس نیز بکاهد و شما دیگر به فشار خون دچار نخواهید شد.

**شاید بسیار عجیب به نظر برسد اما افرادی که در خواب خروپف می کنند بیشتردچار فشار خون می شوند.  این افراد باید سریع تر به پزشک مراجعه کنند.خروپف باعث می شود تا راه نفس شما تنگ شده و سپس فشار خون شما بالا می رود.

**سویا یکی از موادی است که می تواند به شما در کاهش فشار خون کمک به سزاییکند. خوردن شیر سویا و یا استفاده از آن در غذا از جمله راه های استفادهاز سویا است.

** در انتها نیز مانند درمان هر بیماری دیگر ورزش را فراموش نکنید و البته توجه خاصی به میزان فشار خون تان همیشه داشته باشید.
......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 384 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

یسنا: دکتر مجید امتیازی در خصوص نقش شلغم در درمان سرماخوردگی و زکاماظهارکرد: مصرف شلغم نقش مهمی در پیشگیری و درمان سرماخوردگی دارد.
 
ویبا بیان این که شلغم دارای انواع مختلفی است، گفت: شلغم دارای مزاج گرم ومعتدل بوده و ضمن خاصیت صاف کنندگی سینه داروی موثری در درمان مبتلایان بهسرفه نیز می باشد.
 
امتیازی در ادامه خاطرنشان کرد: شلغم یک ماده غذایی مغذی، تقویت کننده چشم بوده و برای مبتلایان به سنگ کلیه نیز مفید است.
 
این متخصص طب سنتی توصیه کرد: از آنجایی که شلغم نفاخ و دیر هضم است بهتر است آن را با مصلح آویشن یا زیره مصرف کرد.

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 357 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

باشگاه خبرنگاران: انار یکی از میوه های خوش آب و رنگ فصل پاییز و زمستاناست که در مقایسه با سایر میوه های این فصل، آنتی اکسیدان بیشتری برایافزایش ایمنی، مقاومت و حفاظت از بدن در مقابل بیماری ها، میکروب ها وویروس ها دارد.

تحقيقات نشان داده است که انار 3 برابر چاي سبز،آنتي اکسيدان دارد. نقش آنتي اکسيدان ها، حفاظت از بدن در برابر استرس ها،آلودگي هاي شيميايي و ميکروبي، بيماري قلبي و سرطان هاست.

انارمنبع مهم آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و ویتامین C است. در واقع آب انار یکیاز غنی ترین منابع پلی فنول هاست که گروهی از آنتی اکسیدان های قوی هستند.نقش آنتی اکسیدان ها، کند کردن یا جلوگیری از صدمه سلولی است که توسط عللمختلف استرس زا حادث می شوند، مانند مصرف سیگار و دخانیات، آلودگی هوا ،استرس های روحی و سموم مختلفی که به صورت روزمره، خواسته و ناخواسته باآنها مواجه هستیم.
 
انار میوه‌ای خون‌ساز، مقوی قلب، مفرح،دفع‌كننده چربی، رفع‌كننده سموم اغلب عفونت‌های داخلی و دافع حرارت است.رب انار، برگ انار در ضعف معده، كمی اشتها، تهوع، ضعف عمومی، تصفیه خون ودر رفع میگرن بسیار مفید است.
 
اين ميوه مانع تصلب شرایین و بیماریقلبی، كاهش كلسترول بد (LDL) ، باعث كاهش فشار خون بالا و چربی بوده، خونرا تصفیه و تقویت‌كننده قلب و كلیه و اشتها‌آور است و بهتر است قبل از غذامصرف شود. انار در دفع اوره و كلسترول، دفع سموم و تعادل مایعات بدن بخصوصخون نقش مهمی دارد.
 
انار برای اشخاصی كه دچار یبوست هستند، مضر ومیوه‌ای سرد است بنابراین اشخاصی كه سرد مزاج هستند پس از خوردن آن،مقداری آب جوش با نبات باید بخورند. انار برای كسانی‌كه دچار نفخ معدههستند، ضرر دارد. زیاده روی در مصرف انار ترش ایجاد زخم معده می‌كند.

نکته:تحقيقات نشان داده است که اگر روزي سه چهارم ليوان آب انار بنوشيد و اينکار را مدت 3 ماه انجام دهيد، مقدار اکسيژن بيشتري به قلب مي رود و باعثسلامتي قلب مي شود.
......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 337 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

مهر: مریم حاج ملکی- مجری طرح یکی از مهمترین مسائل داربست‌های نانو لیفیبرای انسان را سازگاری آنها ذکر کرد و افزود: ضایعات موی انسانی ازپروتئینی نامحلول به نام آلفا کراتین سخت ساخته شده‌اند که کراس لینک‌هایقدرتمندی با یکدیگر از طریق باندهای دی سولفیدی ایجاد می‌کند و باعث ایجادارگان‌های سخت و نامحلول می‌شوند.

وی از استخراج پروتئین از ضایعاتموی انسان خبر داد و اظهار داشت: به منظور تولید الیاف نانو کامپوزیت آنتیباکتریال پروژه تحقیقاتی انجام شد و در آن تلاش کردیم تا از ضایعات مویانسان پروتئین مورد نیاز را تامین کنیم.

حاج ملکی هدف از اینمطالعه را استفاده بهینه از مواد اولیه سهل الوصول و ارزان قیمت دانست ویادآور شد: در این راستا از ضایعات موی انسانی اقدام به استخراج پروتئینموجود در آنها و سپس تبدیل این پروتئین‌ها به داربست‌های نانو کامپوزیتیآنتی شد.

مجری طرح ضایعات موی انسانی را منبع غنی از پروتئین آلفاکراتین دانست و ادامه داد: استفاده از آنها در جهت تولید داربست‌های نانولیفی باعث صرفه جویی اقتصادی شده و انتظار می‌رود این مواد در عملکردهایپزشکی خصوصا تهیه پوست مصنوعی و یا پانسمان برای زخم ها مفید واقع شوند.

ویبا اشاره به نتایج آزمایشها، خاطر نشان کرد: نتایج حاصل از سنجش ضدمیکروبی نشان داد که با افزایش غلظت پروتئین در داربست‌ها، خاصیت آنتیباکتریال افزایش می یابد.

حاج ملکی دلیل این امر را عدم سمیت سلولیو سازگاری آنها با بدن انسان دانست و اضافه کرد: از این رو از اینداربست‌ها می‌توان در زمینه تولید پانسمان برای زخم‌ها و یا تهیه پوستمصنوعی استفاده کرد.
......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 349 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

باشگاه خبرنگاران: نوشیدن آب یخ بعد از غذا باعث سرطان معده می‌شود، ولیاین حرف پایه علمی چندان صحیحی ندارد و تنها مشکلی که با نوشیدن آب یخبروز می‌کند، دل‌درد یا انقباض عضلات روده است. افراد دچار سندرم روده‌تحریک‌پذیر، بیشتر دچار این مشکل می‌شوند؛.
 

نوشیدن آب بعد از صرف غذا، باعث رقیق شدن شیره معده می‌شود و می‌تواند در هضم غذا اختلال ایجاد کند؛.

نتایجتحقیقات نشان داده دود سیگار می‌تواند محیط معده را اسیدی کند و این عاملروی عملکرد معده تاثیر منفی می‌‌گذارد و مانع هضم صحیح غذا می‌شود. از سویدیگر، کشیدن سیگار بعد از غذا، به‌خصوص در افراد مبتلا به سندرم رودهتحریک‌پذیر، درد و علایم شکمی را به دنبال خواهد داشت.

یکی ازعادات بد ما، میوه خوردن بعد از صرف غذاست. ولی این کار غلط است. بهتر استنیم ساعت قبل و بعد از غذا میوه نخورید، چون سبب نفخ معده می‌شود، البتهمیوه پخته (مثل کمپوت میوه) اشکالی ندارد.

یکی از باورهای عموممردم این است که بعد از غذا نباید حمام کرد، زیرا احتمال بی‌هوش شدن و ازحال رفتن در حمام بالاست. این حرف تا حدی اساس علمی دارد، ولی در مورد همهصدق نمی‌کند.

پس حداقل نیم ساعت فاصله بین غذاخوردن و استحمامقرار دهید، به ویژه حمام داغ توصیه نمی‌شود، زیرا در جریان خون اطراف معدهاختلال ایجاد می‌کند و بر هضم غذا اثر منفی می‌گذارد.

ورزش ممکناست به قلب افراد دچار بیماری های قلبی- عروقی، فشار وارد کند. مصرف غذایسنگین و ورزش فوری بعد از آن، این فشار را چند برابر می‌کند. اگر غذایسبکی خورده‌اید، حداقل دو تا سه ساعت و در صورت مصرف غذای سنگین، حداقل سهتا چهار ساعت باید از انجام ورزش و فعالیت بدنی خودداری کنید.

حداقل نیم یا یک ساعت بعد از صرف غذا پیاده روی طولانی نکنید تا هضم غذا بهتر صورت گیرد..

حداقل دو ساعت بعد از خوردن غذا نخوابید. بنابراین خوردن شام در آخر شب کار بسیار اشتباهی است.

دراز کشیدن بعد از خوردن غذا و با معده پر ممکن است باعث شود مقداری غذا از معده به مری بازگردد و ریفلاکس ایجاد شود

درمیهمانی‌‌ها هنوز غذا تمام نشده، جلوی میهمان چای می‌گذاریم. چای می‌تواندمحیط معده را اسیدی کند و تأثیر منفی بر مواد معدنی معده بگذارد. بعد ازغذا مایعات باید با نیم تا یک ساعت فاصله مصرف شوند.

چای از هرنوعی که باشد (سیاه، سفید و سبز)، محتوی موادی به نام تانن است. ترکیب‌هایتانن اگر به فاصله کمتر از نیم ساعت بعد از مصرف غذا خورده شوند، به آهنموادغذایی می‌چسبند و مانع جذب آنها می‌شوند. به همین دلیل تا یک ساعت بعداز صرف غذا، چای ننوشید.
......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 339 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

تسلیت به مناسبت شهادت امام خوبان امام رضا (ع)

همه امشب برای شفا بیماران دعا کنیم و یک حمد برای شفاشون بخونیم

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 344 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

فرهنگ نیوز: براي سرماخوردگي هاي ساده در فصل سرد، كدو حلوايي يك درمان مناسب است كه مي تواند به صورت بخار پز به همراه كمي پودر نبات و دارچين مصرف شود. كدو حلوايي منبع مناسب ويتامين E، C و بتاكاروتن است كه همه آنها خاصيت آنتي اكسيداني دارند.
 
ابتلا به عفونت هاي ويروسي مجاري تنفسي فوقاني كه با نام عمومي سرماخوردگي شناخته مي شود،‌ از شايع ترين بيماري هايي است.
 
سالی یکبار دست کم ، بيشتر افراد را در سراسر جهان مبتلا به سرماخوردگی مي شوند و براي چند روز، فعاليت هاي روزمره مبتلايان را تحت تاثير خود قرار مي دهد.
 
معجون هاي جادويي فصل سرد:
 
در مكتب طب ايراني، محور اصلي علائم و پيگيري روند درمان براساس نوع ترشحات مجاري تنفسي فوقاني تعريف مي شود. منشأ اصلي اين ترشحات مغز است و آنچه از مسير بيني و چشم خارج مي شود، «زكام» نام مي گيرد و ترشحاتي كه به حلق و مجاري تنفسي تحتاني ريخته مي شود، «نزله» نام دارد.
 
 نكته بسيار مهم و اساسي آن است كه بر اساس اين تفكر بايد تدابيري به كار برد كه در روزهاي نخست سرماخوردگي كه خلط رقيق است، آن را غليظ نماييم و برعكس در روزهاي نهايي يا هنگام بروز عوارضي چون سينوزيت چركي و وجود اخلاط غليظي كه دفع آنها مشكل است، خلط را رقيق و آماده دفع كنيم.
 
از منظر اين طب، با توجه به اينكه زكام و ترشحات بيني و چشم، يكي از راه هاي دفع مواد ناسالم از بدن افراد است، چنانچه كوتاه باشد و منجر به ايجاد عوارض ديگري در بدن نشود، نبايد جلوي آن گرفته شود. البته در صورتي كه فرد مبتلا به سرماخوردگي به علائمي هم چون تب و بدن درد شديد، چرك گلو و ديگر علائم عفونت باكتريال دچار شود، حتماً بايد تحت درمان سريع پزشك قرار گيرد و به جز موارد ساده بيماري، از خود درماني بايد پرهيز كرد.
 
علائم بيماري در مراحل اوليه سرماخوردگي (نزله گرم) بيشتر شامل ترشحات رقيق و آبكي بيني و حلق، سوزش و خارش گلو و حلق، سرخي چشم ها، التهاب حلق و گرفتگي بيني و صدا است. چنانچه فرد مبتلا به سرماخوردگي از قواي جسماني مناسبي برخوردار و آبريزش بيني و سرماخوردگي وي بدون علائم عفونت باكتريال باشد، بهتر است در طول مدت بيماري از سوپ و آش هاي ساده و گرم استفاده نمايد و از مصرف نابجاي آنتي بيوتيك ها پرهيز كند. با اين اوصاف، بهتر است غذاي اصلي در سه روز نخست، تنها سوپ جو رقيق با حبوبات بسيار اندك و سبزيجات فراوان باشد و بهتر است معده سبك نگاه داشته شود. در اين زمان خوردن غذاهاي سنگين، منع شده است.
 
دم كرده گل گاو زبان به شرط ترش نبودن، به خصوص در شروع علائم سرماخوردگي، به همراه كمي ليمو عماني و مقدار كمي عسل يك دمنوش مناسب است. در نزله گرم (ترشحات رقيق و آبكي از بيني در ابتداي سرماخوردگي)، ريختن روغن هاي با طبع سرد مانند روغن بنفشه و روغن كدو، در بيني نيز توصيه مي شود. اگر ميزان ترشحات و رقت آن زياد بود، مي توان سبوس گندم را در سركه خيسانيد و خشك شده را دود كرد و دود آن را استنشاق نمود. در صورت ريزش زياد ترشحات به حلق، غرغره كردن آب انار يا آب عدس (آبي كه عدس در آن پخته شده) يا پوست و تخم خشخاش يا تركيبي از آنها مفيد است. استحمام با آب ولرم در نزله گرم بسيار مفيد است.
 
از تركيبات مناسب براي نزله گرم (پودر زكام گرم)، عناب، سپستان و تاجريزي ( يك و نيم واحد)، به دانه (يك واحد) و گل بنفشه،‌ نيلوفر آبي، شاتره و برگ كاسني (دو واحد) است كه مي توان آنها را مخلوط و نيمكوب كرد و روزانه دو تا سه نوبت پس از جوشاندن آن را ميل نمود.
 
دم كردني ها
 
دم كرده پونه كوهي و آويشن شيرازي در فصل پاييز و زمستان بسيار مناسب بوده، خاصيت ضد عفوني كنندگي داشته و براي سرماخوردگي نيز بسيار مفيد است. اين دمنوش را مي توان با مقداري عسل مخلوط نموده و روزانه چند نوبت ميل نمود.
 
كدو حلوايي
 
براي سرماخوردگي هاي ساده در فصل سرد، كدو حلوايي يك درمان مناسب است كه مي تواند به صورت بخار پز به همراه كمي پودر نبات و دارچين مصرف شود. كدو حلوايي منبع مناسب ويتامين E، C و بتاكاروتن است كه همه آنها خاصيت آنتي اكسيداني دارند.
 
زنجبيل
 
زنجبيل تازه از جمله گياهان دارويي است كه تاثير فوق العاده اي در پيشگيري از ابتلا به سرماخوردگي در فصول سرد دارد. اين گياه خاصيت ضد باكتري و ضد ويروسي داشته و يكي از بهترين محرك ها براي تقويت و افزايش توان سيستم ايمني و دفاعي بدن محسوب مي شود. اين گياه را مي توان به عنوان مواد اوليه براي تهيه غذا در وعده هاي روزانه استفاده كرد و يا آن را به صورت دمنوش مصرف نمود.
 
شيرين بيان
 
مصرف ريشه گياه شيرين بيان يكي از داروهاي مناسب براي درمان سرفه هاي ناشي از سرماخوردگي است. توصيه مي شود مقدار اندكي از ريشه شيرين بيان با اندكي آب جوشانده، سپس آن را با كمي عسل مخلوط كرده و نوشيد. (البته تعيين ميزان مصرف شيرين بيان بايد با نظر پزشك انجام شود، زيرا زياده روي در مصرف گياه شيرين بيان عوارضي جدي را به دنبال دارد)
 
جوشانده
 
از ديگر داروهاي گياهي براي درمان سرماخوردگي، جوشانده گياهان اسطوخودوس، پونه، نعناع و آويشن مي باشد. براي تهيه جوشانده اين گياهان بهتر است ميزان مساوي از هر گياه را در ظرفي ريخته و دو ليوان آب به آن اضافه كنيد. پس از جوشيدن آن را در چندين نوبت بنوشيد.
 
آش
 
مصرف آش هاي ساده مثل اسپيدبا (اسفيدباج) براي بهبود حال افراد در اين مرحله از سرماخوردگي مي تواند مناسب باشد كه به راحتي با استفاده از برنج،‌ جعفري و گشنيز، كمي تره و شنبليله، بال و گردن مرغ، كمي روغن زيتون، مقدار كمي نمك، زردچوبه يا زعفران، زيره و در صورت تمايل مقداري كدو آماده مي شود.
 
درمان سرفه
جهت كنترل سرفه هاي خشك، مي توان يك قاشق غذاخوري به دانه را در يك ليوان آب خيساند تا حالت ژله اي پيدا كند و هر چند ساعت يكبار، يك قاشق غذاخوري از آن را ميل كنيد. دانه هاي به را در دهان نگهداريد و لعاب آن را قورت دهيد.
 
بهتر است در فصول سرد و به خصوص در موارد شك به بيماري سرماخوردگي از مصرف نوشيدني هاي سرد اجتناب كرد.
 
نوشيدن يك تا دو ليوان دم كرده دارچين در طول روز سيستم دفاعي بدن را نسبت به ابتلا به سرماخوردگي و زكام مقاوم و ايمن مي كند. در ضمن در نزله سرد (سرماخوردگي طول كشيده با ترشحات غليظ و لزج، كه به سختي از مجاري تنفسي جدا مي شود و مي تواند بيشتر به رنگ سفيد و كمتر به رنگ هاي زرد و سبز و تيره باشد) نيز از بهترين دمنوش ها است.
 
در اين مرحله از بيماري، طب ايراني پيش از هر چيز براي رقيق كردن و دفع اخلاط غليظ بدن دست به كار مي شود. بدين منظور، از بيمار خواسته مي شود كه سر خود را بپوشاند و حتي آن را با كمك حوله اي كه گرم شده، گرم نگاه دارد. استفاده از بخور تركيبي از گياهان دارويي شويد، بابونه، بومادران و آويشن و مرزنجوش براي درمان نزله سرد بسيار مفيد و مناسب است.
 
همچنين نوشيدن يك فنجان از جوشانده صاف شده از اين تركيب، هر چند ساعت يكبار، نيز به بيماران مبتلا به نزله سرد توصيه مي شود. در كنار اين موارد استفاده از غذاهاي سبك از قبيل حريره سبوس گندم (تهيه شده از آب، سبوس گندم، نشاسته، كتيرا، روغن بادام و شكر و همچنين مصرف مغز بادام، روغن بادام شيرين و كره گاو) نيز توصيه مي شود. همين طور نوشيدن جوشانده اي كه از گياهاني چون زوفا، ريشه شيرين بيان و انجير تهيه شده باشد، براي نرم كردن سينه مبتلايان به نزله سرد كه خلط هاي غليظ دارند، مفيد است.
......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 346 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 356 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

مهر:یک پژوهش جدید نشان می دهد که انگیزه سخت درس خواندن و استفاده از تکنیکهای خوب مطالعه نقش مهمی در مهارتهای ریاضی کودکان دارد و این مسئله به داشتن بهره هوشی بالا ارتباطی ندارد.
نتایج این تحقیقات که در مجله علمی رشد کودک منتشر شده نشان می دهد که مجبور کردن کودکان برای اینکه سرشان از کتاب ریاضی بالا نیاورند هیچ کمکی به مهارتهای ریاضی آنها نمی کند.

کو مورایاما روانشناس محقق در دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس گفت: تحلیلها و بررسیهای انجام شده از بیش از 3500 کودک آلمانی که در کلاس پنجم در جایگاه مناسبی قرار نداشتند نشان داد که با انگیزه های بالا و استراتژیهای یادگیری موثر در کلاس هشتم به جایگاه قابل قبولی رسیدند.

وی افزود: رشد کودک در دستاوردهای مربوط به درس ریاضی به انگیزه و استراتژیهای یادگیری ارتباط دارد و بهره هوشی افراد نمی تواند تأثیر چندانی در این میان داشته باشد.

این مسئله به همان میان شگفت انگیز است که مهارتهای مادرزادی در ریاضی برای عده ای جذاب است. برخی از تحقیقات نشان می دهد که مهارتهای ریاضی در کودکان به وجود می آید و برخی دیگر نشان داده اند که فرهنگ نقش مهمی در شکل دادن به این مهارتها ایفا می کند.

برای مثال، در آزمونهای ریاضی استاندارد نمرات مردان نسبت به زنان بیشتر می شود اما این تفاوت ممکن است به اضطراب نسبت به ریاضی، تأثیرات فرهنگی و یا مسائل دیگر مرتبط شود.

در نظرسنجیهای انجام شده، مردم کشورهای شرقی تلاش را مهمترین عامل در برتری ریاضی توصیف کرده اند درحالی که مردم در کشورهای غربی اظهار می دارند که مهارتهای ریاضی ذاتی هستند.

گروه تحقیقاتی مورایاما برای کشف اینکه کدام عوامل از اهمیت بیشتری برخوردار است، وضعیت 3500 کودک را از ایالت بایرن آلمان هنگام تکمیل یک آزمایش بهره هوشی و مهارتهای آنها را در رابطه با هندسه و جبر بررسی کردند.

محققان همچنین نظرسنجیهایی از دانش آموزان تهیه کردند که طی آن انگیزه های ذاتی آنها را در رابطه با ریاضیات اندازه گیری کردند، به این ترتیب که از آنها خواستند از یک تا پنج به عبارتهایی چون " تلاش زیادی برای ریاضیات انجام می دهم، چرا که به این درس علاقمند هستم" نمره بدهند.

تعجب برانگیز نبود که در آغاز این تحقیقات کودکانی که دارای بهره هوشی بیشتر بودند، علمکرد بهتری در ریاضیات داشتند اما با تکنیکهای بهتر مطالعه و انگیزه عملکرد کودکان به طرز چشمگیری بهبود یافت
......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 397 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20

این آزمایش بر ترکیبهای شیمیایی کوچک در داخل DNA به نام "تلومتر" متکی است که یکی از مهمترین علائمی است که سرعت پیر شدن انسان را نشان می‌دهد.
باشگاه خبرنگاران: محققان از شیوه جدید تجزیه و تحلیل خون برای اندازه‌گیری طول عمر تقریبی انسان استفاده کردند.

بیش از یکصد شهروند انگلیسی برای انجام این آزمایش جدید به منظور اندازه گیری سالهای تقریبی عمر خود درخواست داده‌اند.
 
بر پایه این گزارش، پیش بینی می‌شود که ده ها نفر دیگر نیز درخواست اجرای این آزمایش را با فرا رسیدن سال جدید میلادی امضا کنند.
 
این گزارش می‌افزاید: بیش از یکهراز نفر در سراسر جهان برای اجرای آزمایش درخواست داده‌اند و این در حالی است که شرکت انگلیسی ابداع کننده این روش آزمایش خون امیدوار است که هزینه آن از 65 دلار افزایش نیابد تا شمار بیشتری با فرارسیدن سال 2017 میلادی تحت آزمایش قرار گیرند.
 
این آزمایش بر ترکیبهای شیمیایی کوچک در داخل DNA به نام "تلومتر" متکی است که یکی از مهمترین علائمی است که سرعت پیر شدن انسان را نشان می‌دهد.
 
آزمایش‌های اخیر روی حیوانات نشان داد که سطح بالای تلومترها نشانه‌ای دقیق از کاهش متوسط عمر تقریبی بود.
......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 326 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:20


موادآزمون و ضرایب اعلام شده به شرح ذیل می باشد...

ادامه مطلب در پایین سمت راست می باشد(نادر بهبهانی)

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 361 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:19

ادامه مطلب در پایین سمت راست می باشد(نادر بهبهانی)

......
ما را در سایت ... دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : gatch بازدید : 355 تاريخ : شنبه 30 دی 1391 ساعت: 4:19